Wiele jest firm zajmujących się produkcją zegarków, jednakże niewiele może równać się w zakresie popularności z tą amerykańską firmą, której główna siedziba mieści się w Middlebury w stanie Connecticut. Firma działa od roku 1854, a w roku 1933 stała się wyjątkowo znana dzięki pierwszemu zegarkowi z Myszką Miki, który został wykonany na licencji Walta Disneya. Nie były to jednak jeszcze właściwe zegarki Timex, gdyż firma nazwę swą zmieniała z Waterbury Clock dopiero w roku 1950 i wtedy to właśnie zaprezentowano pierwszy model Timexa, który zgodnie z treścią reklam był odporny nawet na zrzucenie z zapory Grand Coulee. Od tego czasu Timex zajął miejsce lidera w produkcji zegarków dzięki osiągnięciu sprzedaży na poziomi 500 milionów zegarków. Po problemach w latach 1970-1980, firma straciła pozycję lidera na rynku, jednakże nadal jest wyróżniającą się i nad wyraz rozpoznawalną marką.
Wyróżniki marki
Każda marka oferująca swoje wyroby pragnie je w jakiś sposób wyróżnić, nie tylko za pomocą logo. Zegarki Timex przeżyły na początku lat 90tych istny come back. Stało się tak dzięki wprowadzeniu nowego systemu podświetlania tarczy zwanego Timex Indiglo. Technologia elektroluminescencji, zastosowana początkowo w eksperymentalnym modelu Ironman, rozrosła się na ponad 70% wszystkich zegarków produkowanych przez koncern. Konkurencja zaprezentowała swoje pomysły na podświetlenie tarczy dopiero trzy lata później tj. w roku 1995 jednakże zasada jego działania jest bardzo podobna do tej, która zastosowana została w Indiglo.
Wszechstronność a popularność
Podstawą popularności danego produktu jest oczywiście jego dostępność oraz różnorodność, dlatego też zegarki Timex dedykowane są zarówno dla osób dorosłych jak i dla dzieci. Istnieją serie zegarków dla osób ceniących czystą elegancję, ale i takie, które przeznaczono dla miłośników sportów, którzy nade wszystko uznają praktyczność oraz niezawodność. To właśnie dzięki takiej strategii marketingowej firma Timex to jedna z najlepiej rozpoznawanych marek na świecie.